Tuesday 10 December 2013

Anak Halon Jual Laut Melaka Kepada Cina

 

Ini hali wa mau celita pasal laut, seperti yang sulah wa janjikan simalam.

Sebelum itu, wa ucapakan takziah kepala semua ahli keluarga anggota tentela yang terkorban di laut Melaka itu hali. Lu sendili baca dia pun celita di sini.

Celita dia ini macam.

Kalau lulu time Latok Ali Lustam, dia manyak suka kasi tanah dalam ini negeli kepada cina. Lu sendiri nampak itu kawasan Bukit Katil belap banyak lumah latus libu semua cina bikin ma...

Plojek busat-busat semua cina bikin. Sana Banda Hilir Hatten sudah kuasai. Semua itu time Latuk Ali KM Melaka. 
 
Ini sikalang pulak Anak Halon jadi KM Melaka, suma tanah sula  abis. Bila tanah sula abis, Anak Halon tak tau apa macam mau bikin lagi untuk terus kasi cina kaya di Melaka.

Jadi Anak Halon pun ambil keputusan untuk juai laut pula kepada cina untuk terus cina kaya di Melaka. Haiya, laut pun boleh juai ka? Wa pun manyak heran ma...

Jika lu orang baca website company di sini yang dapat beli itu laut dari Anak Halon, lu akan faham siapa mereka itu sebenarnya.

Lagi lu muka manyak langsi mau masuk paper. Pui...

Company itu cina punya dan itu company hanya bikin hartanah mewah sahaja dan wa sangat yakin ini plojet sikit tak akan bantu olang Melayu di Melaka.

Gua sangat ingat apabila Anak Halon mula-mula jadi KM Melaka dia sangat angkuh cakap mau bantu Melayu dan kini dia tidak buat apa yang dia cakap. Lagi juai laut sama cina, kanina...!!!

Belapa latut ribu atau juta dia dapat wang kita semua tak mau tau. Kita mau tau sikalang apa pasat dia beri keutamaan pada cina untuk telus kaya di Melaka?

Apa Anak Halon sudah jadi baluah cina ka???

Bebelapa hari yang lalu, Anak Halon sudah kasi kowtim sama cina jadi apa yang sudah berlalu jangan dikenangkan kembali.

Anak Halon mau jadi Mandela kasi maaf sama cina walaupun cina lu olang semua tahu apa sudah bikin sama kita semua. Lamai orang cukup malah dengan Anak Halon tapi lu olang semua punya pelasaan tidak diambil kira kerana Anak Halon adalah KM Melaka.

Gua sama kawan-kawan mau apa tau sulah jadi sama ini Anak Halon...??

Gua juga mau tahu siapa KM Melaka, Anak Halon atau Usop Soros!!!???

Nanti wa ada sinang, kita celita pasal kedai judi, ok!!!

Sikalang wa mau belatih Taici untuk sihatkan badan....

No comments:

Post a Comment